Mind-Walk

 

Buiten wandelen met aandacht voor jezelf en de natuur, afgewisseld met oefeningen uit oosterse en westerse beweegstromingen, ontspannings- en ademhalingsoefeningen, meditatie en visualisatie. De traditionele cursus bestaat uit 10 thema’s. Maar een cursus van 5 thema's wordt ook aangeboden, tevens losse Mind-Walk's zijn te ervaren. Mindful wandelen, genieten en vooral aanwezig zijn in dit moment.

Deze gei╠łntegreerde wandeling is ca. 2,5 tot 4 km per keer (kun je geen lange afstanden wandelen? Overleg met jouw trainer, wellicht is een aanpassing mogelijk). Per training wordt een thema aangeboden, waarin passende oefeningen verwerkt zijn, soms met gebruik van kleine materialen die dienen als bewustzijnsankers.

Mind-Walk is veel meer dan alleen een lichamelijke activiteit. Door Mind-Walk ontdek je de relatie met je lichaam (het voelen) en de Mind (het denken). Zo leer je de fijne signalen, die je lichaam en Mind geven, te herkennen. Met Mind-Walk werk je aan je houding, spieren, gewrichten, balans, stimuleer je de bloedsomloop, is een moment om op te laden, verminderd stress en doet nog heel veel meer voor je lichaam en geest, gezondheid en vitaliteit.

Mind-Walk is een veilige, effectieve manier om je gezondheid en fitheid te verbeteren. En toegankelijk voor alle fitheid niveaus. Zowel geschikt voor beginnende als gevorderde wandelaars van alle conditieniveaus. Mindful wandelen, natuurbewustwording en ontspanning.

 

Mind-Walk is ontstaan tijdens de "El Camino de Santiago". Hier werden de levenslessen ontvangen, welke later de thema's vormden voor de Mind-Walk trainingen. Mind-Walk is bewust wandelen, op een ontspannen en effectieve manier. Het is een vorm om je levensstijl positief te beïnvloeden, zowel op mentaal als fysieke niveau. En helpt om in het dagelijkse leven te vertragen, waardoor je weer in contact komt met je eigen beweging en ademhaling. Als je dit toepast, zal ook de omgeving hierop reageren en is de kans groot dat je meer rust en stilte ervaart, zowel in jezelf als in jouw omgeving.

natuur coaching mind-walk

Naast wandelen (Walk) en geestelijke beproeving (Mind), zijn er meer onderdelen welke Mind-Walk tot een totaal programma maken:

  • Wandelen: Diversen meditatieve wandeltechnieken en (loop) meditaties
  • Beweegvormen: Yoga, Tai Chi, Dans, Qigong
  • Ontspanning: Meditaties, Visualisaties, Ademtechnieken en ontspannings-oefeningen
  • Mindset: Gedachten management, Positieve gedachtenkracht, Persoonlijke ontwikkeling en Bewustzijns-ontwikkeling
  • Ankertjes: Cadeautjes in het nu, om oefeningen te bekrachtigen of als ankerpunt in te zetten
 
 
 


Mind-Walk en Natuurcoaching


Soms heb je behoefte aan ondersteuning, sta je voor belangrijke keuzes of wil je meer rust en balans creëren in je leven. Dan kan een persoonlijk traject, waarin jouw behoeften centraal staan, een welkome aanvulling zijn. Mind-Walk gecombineerd met natuurcoaching. Om rust en ruimte te creëren, waardoor er nieuwe inzichten ontstaan. Om vanuit jouw innerlijk weer op adem te komen en richting te kunnen geven aan jouw leven. Doormiddel van aandacht, adem, beweging, houding, ontspanning, verstilling en bewustwording. Vormen als lichte yoga, specifieke yogahoudingen, adem- en ontspanningsoefeningen en mindfulness. Neem gerust contact op als je meer wilt weten.